29. 12. 2010

Pečená jablka podle receptu Anuše Kejřové zpracovala naše čtenářka Klára


Na pečená jablka je třeba: 
10 menších jablek
50g másla
30g cukru
1/8 l smetany

Nejprve je třeba vyloupat z jablek okvětí a stopky - já je masňácky i oloupala :-), jablka se vloží do kastrůlku, ve kterém se nejprve nechalo rozpustit máslo a dají se péci do trouby.


Pekla jsem na 180 - 200°C  zhruba půl hodiny. Zkusíme, zda jsou jablka měkká a pokud ano, vyndáme je ven, polijeme je smetanou a posypeme cukrem.

Jako malý bonbonek nakonec bylo jemné ozdobení čokoládovou polevou, co zbyla z pečení cukroví. Rozhodně může být použita i jakákoli dobrá rozpuštěná čokoláda. K jablkům jsem dala na stůl anglické zázvorové sušenky, které dobře doplňovaly smetanová jablka svou jednoduchostí.  
Jedním slovem výborný moučník!

2 komentáře:

  1. Už moje babička pekla jablíčka.Pozor ale neloupala a nedávala smetanu.Cukřík a máslo jo.Prostě bašta.

    OdpovědětVymazat
  2. A moje sousedka dává dovnitř kousek másla a skořicový cukr, mňam

    OdpovědětVymazat