11. 1. 2011

Kaparová omáčka pražená

Tentokrát jsem zalistovala Kejřkou při hledání nějaké inspirativní omáčky k pečenému masu, konkrétně krůtí rolce. Maso bylo měkké, s dostatkem šťávy, ale jen v základní verzi - opepřené, osolené, s kouskem cibule a česneku.
Ale jistě, kapary - vždyť  se mi doma sešly už dvě skleničky, tak je načase je taky použít!
Jak to dělá Anuše? Uvádí jednu omáčku smetanovou a jednu praženou, tak ta se mi zdála k masu vhodnější:
kapary
kapary
Postup je obvyklý - Kejřka začíná vývarem (3/4 litru) a jíškou. Protože jsem už měla maso s řidší šťávou, lehce moukou zaprášenou,  mohla jsem tyto kroky vynechat a začít až od prostředka.
kapary
Do šťávy jsem přidala trochu horké vody. Kapary ve skleničce již jsou naložené ve vinném octě, tak je stačilo do omáčky přidat i s nálevem a povařit. Nechala jsem je vcelku. Dodaly výbornou chuť, kterou jsem doladila jen lžičkou hořčice. Maso jsem rozvázala a pokrájela. Byl to stehenní krůtí plátek, z něhož jsem vyndala kost a očistila od tuku i části kůže. Osolené a opepřené maso jsem před pečením svázala.

Omáčka to byla vynikající, maso s ní získalo úplně nové chuťové dimenze. Přímo si říkalo o doplnění rýží.
kapary

2 komentáře:

  1. Kapary dodají jídlu jiný rozměr slanosti, jak už jsem si vyzkoušela u jiných receptů. Fungují.

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě - dost lidí je nezná, ale jsou vynikající třeba i do vajíčkové pomazánky, do salátů, paštik...

    OdpovědětVymazat