3. 2. 2011

Rajčata plněná



Už nějakou dobu jsem měla tenhle recept vyhlídnutý, ale pořád se mi to nehodilo.  Rajčata sice teď nestojí za mnoho, ale co taky můžeme chtít v únoru, nejsouce Maruškami. Když je s něčím zapeču, chuťově je tím vylepším a jídelníček oživím...tolik moje úvahy.
S rýží nutnou do náplně jsem počítala předem a uvařila jí více, když jsem ji chystala jako přílohu. Ještě lepší by byla nějaká lepivější, kulatozrnná.
Zapnula jsem troubu asi na 200 stupňů.
Na náplň jsme vzala kousek mletého masa, to jsem opekla na pánvičce s cibulí, solí, pepřem, přidala i kousek slaniny. Kdo najde v lednici jiný zbytek masa či uzeniny, může ho tam přidat též. Petrželku jsem neměla, musela stačit cibule.  S jedním vejcem jsem vytvořila náplň lehce sypkou, ale to nevadilo.

Rajčata jsem seřízla a vydlabala. Druhou půlku cibule jsem dala na olej na dno zapékací nádoby a hodně naplněná rajčata na ni postavila. Podlila jsem dvěma sběračkami vody a dala do trouby.

Poměr 100 g mletého, 100g uvařené rýže, 1 cibule, 1 vejce stačí asi na 8 rajčat.
za dvacet minut bylo hotovo, rajčata měkká. Upravila jsem šťávu přidáním zakysané smetany, worchesterovou omáčkou a solí, ale už jsem nepasírovala. Zakysaná smetana se k rajčatům velmi chuťově hodila, je to vlastně princip mnoha balkánských pokrmů.
Samotná plněná rajčata se hodí k večeři i bez přílohy, ale dovedu si je dobře představit i s tou brkaší, jak uvádí Kejřová.

1 komentář:

  1. Plněná rajčata znějí fakt super. Já osobně bych je plnil jak mletým masem, tak i třeba cuketou nebo lilkem. Prostě takový ten řecký nebo turecký styl. Neznám to moc přesně. Podle mě databáze spisovatelů postrádají více kvalitních kuchařů, které se zaměřují na veganskou a vegetariánskou kuchyni. :) A to nemyslím, že bych byl propagátor tohohle životního stylu. Ale prostě ji mám rád. :)

    OdpovědětVymazat