24. 11. 2010

Kapustová sekaná pečeně bezmasá podle Anuše Kejřové (od naší čtenářky Kláry)




Nejprve tedy příprava surovin - kromě slaniny, kterou vyměňuji za kombinaci olejů nechávám vše přesně tak, jak je uvedeno v kuchařce. Nakonec ale během vaření dochází k navýšení strouhané housky. V receptu není uvedena gramáž kapusty - ty mé dvě měly dohromady 750g a recept počítá se 100g strouhanky, zároveň ale nabádá k dosypání tolik housky, aby se dala hmota vytvarovat do šišky. U mě to nakonec dělalo 360 g strouhané housky. Pravděpodobě se tedy v receptu počítá s menší gramáží kapusty. Proto jsem pro jistotu přidala ještě jedno vejce. Pokud bude chtít někdo zachovat přesnou gramáž receptu z knihy, mělo by být kapusty zhruba jen 250-300g.

Nejprve jsem omyla kapustu a sundala z ní tvrdé, rozvětvené listy. Okrojila košťál a kapustu nakrájenou na čtvrtky naskládala do hrnce. Zalila vodou a osolila. Poté dala vařit.
Ihned poté jsem dala vařit vejce na tvrdo.


Do měkka uvařenou kapustu jsem vyndala do mísy,zbavila jí co nejvíce vody a mohla jí umlýt na masovém mlýnku, ale upřímně řečeno - pomohla jsem si raději ponorným mixérem .
Na to jsem přidala vejce, pepř, majoránku,drhnutou čerstvě nasušenou saturejku,utřený česnek, olivový a slunečnicový olej a nejprve 100g strouhanky - toto množství jsem ale nakonec zvýšila až na 360g.

Jemně jsem potřela dno pekáče a na rozdíl od receptu, kde rozválí na prkénku kapustovou hmotu, přenesla jsem jí rovnou na pekáč, kde jsem jí podle rad kuchařky, rukou namočenou ve studené vodě uhladila. Ještě předtím jsem ale zamáčkla do prostředka sekané dvě vejce. Na toto množství kapusty by jich však mohlo být více - minimálně čtyři.
Hezky uhlazenou kapustu jsem potřela rozšlehaným bílkem, dno jsem jemně polila olejem a dala péci do vyhřáté trouby.
Zhruba po 3/4 hodině byla sekaná upečená.


Během pečení sekané stačilo už jen udělat bramborovou kaši - tentokrát také podle Anuše. Kejřové
Oloupané a nakrájené brambory na čtvrtky jsem zalila vodou, osolila a dala vařit. Dobře uvařené slila, přidala půl hrnku teplého mléka a 30gmásla a opět místo vařečky použila ruční mixér. Ještě bylo třeba dát do hrnečku máslo a jemně osmažit cibulku. Když byla cibulka hezky nahnědlá, podle návodu jsem hrnek odstavila a nechala cibulku dojít.

Vše jsem nakonec ozdobila nakládanými kyselými okurkami.

Žádné komentáře:

Okomentovat