1. 12. 2010

Segedínský guláš podle naší čtenářky Marie Zídkové

Segedínský guláš se zelím

60 dkg vepřového bůčku, 3 dkg sádla, 2 dkg cibule, kmín, paprika, 1 lžička soli, 2 dkg mouky, 25 dkg naloženého zelí, bramborové knedlíky

Vepřový bůček nakrájíme na větší kostky; do kastrolu dáme zežloutnout na lžíci sádla jednu malou nadrobno rozkrájenou cibulku, špetku kmínu a papriky. Pak tam vložíme rozkrájené maso, přiměřeně osolíme a dusíme na plotně za občasného podlévání vodou asi hodinu. Když je maso měkké, zaprášíme je lžící sypké mouky a necháme osmažit. Pak je zalijeme slabší polévkou z kostí neb jen horkou vodou, aby bylo dosti omáčky, a necháme chvíli povařit, zhoustnout. Je-li omáčka řidší, zahustíme ji ještě špetkou mouky rozmíchané ve lžíci studené vody a necháme přejít var. Udušené maso dáme doprostřed podávací mísy, obložíme věncem z dušeného naloženého zelí a kolem srovnáme bramborové knedlíky. 

Na guláš jsem použila vepřový bok, který jsem nakrájela na kostičky.

V pánvi na oleji zpěníme cibulku.



Na zpěněnou cibulku přidáme maso a necháme chvíli orestovat. Potom přidáme červenou papriku, sůl a kmín, zamícháme a chvíli dusíme pod pokličkou. Oblíbila jsem si titanové nádobí, ve kterém lze pokrm připravovat bez starosti, že by se připálil.

Maso podlijeme vodou a přidáme ještě několik kuliček nového koření a tři až čtyři bobkové listy. Maso dusíme do poloměkka a pak přidáme kysané zelí.
Tentokrát jsem použila kupované zelí. Když je maso i zelí měkké, zahustíme zakysanou smetanu, ve které jsme rozšlehali trochu mouky.

Protože jsem dostala od dcery novinku - hotové žemlové knedlíky, které stačí pouze uvařit, neváhala jsem a knedlíky použila pro rychlejší přípravu.


Toto jídlo je u nás velmi oblíbené, hlavně v zimě, kdy pořádně zasytí a zahřeje.

Žádné komentáře:

Okomentovat